Iluminace 2007, 19(3):230-234

Obzory a ruiny. Viditelné a neviditelné v raně moderní vizuální kultuře

Václav Hájek

Podrobný popis disertační práce, zabývající se jedním specifickým obrazovým motivem z počátku 19. století, který reprezentuje a problematizuje otázku raně moderní vizuální kultury. Rozbor obrazového materiálu je reprezentován skupinou děl Caspara Davida Friedricha metodou ikonografie či ikonologie. Jsou sledány i některé tradiční literární motivy (např. motiv ruiny a horizontu).

Klíčová slova: vnímání; umění; kultura; disertační práce

Horizons and Ruins. Visible and Invisible in the Early Modern Visual Culture

A detailed description of a dissertation dealing with one specific pictorial motif from the early 19th century that represents and problematizes the question of early modern visual culture. The analysis of the pictorial material is represented by a group of works by Caspar David Friedrich using the method of iconography or iconology. Some traditional literary motifs are also followed (e.g. the motif of the ruin and the horizon).

Keywords: perception; art; culture; dissertation

Zveřejněno: 1. září 2007  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Hájek, V. (2007). Obzory a ruiny. Viditelné a neviditelné v raně moderní vizuální kultuře. Iluminace19(3), 230-234
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.