Iluminace 2009, 21(1):81-98
Vidění nemá historii
Autor podrobuje zkoumání otázku historicity percepčních režimů. Připomíná, že schématické chápání této historicity je velmi problematické, a navrhuje nové možnosti modů vnímání.
Klíčová slova: filmová estetika, filmová teorie, vnímání, analýza obrazu, dějiny filmu
Vision Has No History
The author examines the question of the historicity of perceptual regimes. He reminds that a schematic understanding of this historicity is very problematic and proposes new possibilities of modes of perception.
Keywords: film aesthetics, film theory, perception, image analysis, film history
Zveřejněno: 1. březen 2009 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.