Iluminace 2014, 26(2):57-74
Nejistá převaha. Pozice literátů v české kinematografii druhé poloviny 40. let
Autorka v úvodu vymezuje termín literarizace a uvádí jej do souvislostí s českou kinematografií po r. 1945. Všímá si postavení českých spisovatelů, kteří stanuli na vlivných postech uměleckých expertů dramaturgického dozoru a zároveň v politických funkcích československé poválečné kinematografie a rozebírá jejich motivace a důsledky.
Klíčová slova: literatura a film, filmová tvorba, filmová dramaturgie, dějiny filmu, ideologie a film, politika a film
Uncertain Dominance. The Position of Writers in Czech Cinema of the Second Half of the 1940s
In the introduction, the author defines the term "literarisation" and puts it in the context of Czech cinema after 1945. She notes the position of Czech writers who stood in influential positions of artistic experts of dramaturgical supervision and at the same time in political functions of Czechoslovak post-war cinema and discusses their motivations and consequences.
Keywords: literature and film, film production, film dramaturgy, film history, ideology and film, politics and film
Zveřejněno: 1. červen 2014 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.