Iluminace 2024, 36(1):181-186 | DOI: 10.58193/ilu.1777
Mnohohlas monologů o experimentálním filmu
- Masarykova Univerzita, Česká republika
Recenze knihy: Ksenya Gurshtein – Sonja Simonyi, eds., Experimental Cinemas in State-Socialist Eastern Europe (Amsterdam: Amsterdam University Press, 2022).
Klíčová slova: experimentální film, státní socialismus, východoevropská kinematografie
Many Monologues about Experimental Film
Book review: Ksenya Gurshtein – Sonja Simonyi, eds., Experimental Cinemas in State-Socialist Eastern Europe (Amsterdam: Amsterdam University Press, 2022).
Keywords: experimental cinema, state-socialism, Eastern European cinema
Vloženo: 10. březen 2024; Přijato: 14. květen 2024; Zveřejněno: 17. červen 2024 Zobrazit citaci
Reference
- Anger, Jiří. "Médium, které myslí sebe sama: Audiovizuální esej jako nástroj bádání a vyústění akademických trendů", Iluminace 30, č. 1 (2018), 5-26.
Přejít k původnímu zdroji...
- Blažíček, Martin. "Čarodějné filmy pro lid: K československému filmovému undergroundu 80. let", Iluminace 29, č. 4 (2017), 5-29.
Přejít k původnímu zdroji...
- Brinkema, Eugenie. The Forms of the Affects (Durham - London: Duke University Press, 2014).
Přejít k původnímu zdroji...
- Čihák, Martin. "Skutečnější než realita", in Alternativní kultura: Příběh české společnosti 1945-1989, eds. Josef Alan - Tomáš Bitrich (Praha: Lidové noviny, 2001), 421-442.
- Čihák, Martin. Ponorná řeka kinematografie (Praha: Akademie múzických umění, 2013).
- "Eastern European Screen Cultures", Amsterdam University Press, cit. 2. 1. 2023, https://www.aup.nl/ en/series/eastern-european-screen-cultures.
- Gurshtein, Ksenya - Sonja Simonyi, eds. Experimental Cinemas in State-Socialist Eastern Europe (Amsterdam: Amsterdam University Press, 2022).
Přejít k původnímu zdroji...
- Húserková, Karolína. "Financovanie experimentálnej kinematografie v Českej republike po roku 2000" (Diplomová práce, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2019).
- Jirsa, Tomáš. Fyziognomie psaní: V záhybech literárního ornamentu (Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2012).
- Jirsa, Tomáš. Tváří v tvář beztvarosti: Afektivní a vizuální figury v moderní literatuře (Brno: Host, 2016).
- Kočtář, Kryštof. "Přes hranice promítacího plátna: mapování pohyblivého obrazu", Cinepur 32, č. 149 (2023), 36-37.
- Kotásek, Miroslav. "Hranice, možnosti a úlohy komentáře (Jiří Kratochvil a Ludvík Vaculík)", Bohemistyka, č. 1 (2020), 55-71.
Přejít k původnímu zdroji...
- Metz, Christian. "The Cinema: Language or Language System?", in Film Language: A Semiotics of the Cinema (Chicago: University of Chicago Press, 1990), 31-92.
- Poláková, Sylva. "Úvod", in Mapování pohyblivého obrazu: Média, aktéři a místa v českém prostředí, eds. Martin Mazanec - Sylva Poláková (Praha: Národní filmový archiv, 2022), 27.
- Pospiszyl, Tomáš. Asociativní dějepis umění: Poválečné umění napříč generacemi a médii (koláž, intermediální a konceptuální umění, performance a film) (Praha: Tranzit.cz, 2014).
- Sitney, P. Adams. Visionary Film: The American Avant-garde 1943-2000 (Oxford: Oxford University Press, 2002).
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.