Iluminace 2024, 36(1):181-186 | DOI: 10.58193/ilu.1777

Mnohohlas monologů o experimentálním filmu

Kryštof Kočtář
Masarykova Univerzita, Česká republika

Recenze knihy: Ksenya Gurshtein – Sonja Simonyi, eds., Experimental Cinemas in State-Socialist Eastern Europe (Amsterdam: Amsterdam University Press, 2022).

Klíčová slova: experimentální film, státní socialismus, východoevropská kinematografie

Many Monologues about Experimental Film

Book review: Ksenya Gurshtein – Sonja Simonyi, eds., Experimental Cinemas in State-Socialist Eastern Europe (Amsterdam: Amsterdam University Press, 2022).

Keywords: experimental cinema, state-socialism, Eastern European cinema

Vloženo: 10. březen 2024; Přijato: 14. květen 2024; Zveřejněno: 17. červen 2024  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kočtář, K. (2024). Mnohohlas monologů o experimentálním filmu. Iluminace36(1), 181-186. doi: 10.58193/ilu.1777
Stáhnout citaci

Reference

  1. Anger, Jiří. "Médium, které myslí sebe sama: Audiovizuální esej jako nástroj bádání a vyústění akademických trendů", Iluminace 30, č. 1 (2018), 5-26. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Blažíček, Martin. "Čarodějné filmy pro lid: K československému filmovému undergroundu 80. let", Iluminace 29, č. 4 (2017), 5-29. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Brinkema, Eugenie. The Forms of the Affects (Durham - London: Duke University Press, 2014). Přejít k původnímu zdroji...
  4. Čihák, Martin. "Skutečnější než realita", in Alternativní kultura: Příběh české společnosti 1945-1989, eds. Josef Alan - Tomáš Bitrich (Praha: Lidové noviny, 2001), 421-442.
  5. Čihák, Martin. Ponorná řeka kinematografie (Praha: Akademie múzických umění, 2013).
  6. "Eastern European Screen Cultures", Amsterdam University Press, cit. 2. 1. 2023, https://www.aup.nl/ en/series/eastern-european-screen-cultures.
  7. Gurshtein, Ksenya - Sonja Simonyi, eds. Experimental Cinemas in State-Socialist Eastern Europe (Amsterdam: Amsterdam University Press, 2022). Přejít k původnímu zdroji...
  8. Húserková, Karolína. "Financovanie experimentálnej kinematografie v Českej republike po roku 2000" (Diplomová práce, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2019).
  9. Jirsa, Tomáš. Fyziognomie psaní: V záhybech literárního ornamentu (Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2012).
  10. Jirsa, Tomáš. Tváří v tvář beztvarosti: Afektivní a vizuální figury v moderní literatuře (Brno: Host, 2016).
  11. Kočtář, Kryštof. "Přes hranice promítacího plátna: mapování pohyblivého obrazu", Cinepur 32, č. 149 (2023), 36-37.
  12. Kotásek, Miroslav. "Hranice, možnosti a úlohy komentáře (Jiří Kratochvil a Ludvík Vaculík)", Bohemistyka, č. 1 (2020), 55-71. Přejít k původnímu zdroji...
  13. Metz, Christian. "The Cinema: Language or Language System?", in Film Language: A Semiotics of the Cinema (Chicago: University of Chicago Press, 1990), 31-92.
  14. Poláková, Sylva. "Úvod", in Mapování pohyblivého obrazu: Média, aktéři a místa v českém prostředí, eds. Martin Mazanec - Sylva Poláková (Praha: Národní filmový archiv, 2022), 27.
  15. Pospiszyl, Tomáš. Asociativní dějepis umění: Poválečné umění napříč generacemi a médii (koláž, intermediální a konceptuální umění, performance a film) (Praha: Tranzit.cz, 2014).
  16. Sitney, P. Adams. Visionary Film: The American Avant-garde 1943-2000 (Oxford: Oxford University Press, 2002).

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.