Iluminace 2005, 17(4):27-38

Amateur, the Housewife, and the Salesroom Floor: Promoting Post-War US Television

William Boddy

Analýza rozvoje televizního vysílání ve Spojených státech amerických po r. 1947 v závislosti na komerčním soupeření a reklamě při uvádění komerční televize na trh. Příklady experimentálního vysílání televize a ohlasy v tisku na zavádění televizorů do domácností. Seznámení s raným televizním průmyslem.

Keywords: média; masmédia; vývoj médií, analýza; televize, dějiny; Spojené státy americké; 1945-1949; Film. Cirkus. Lidová zábava

Published: December 1, 2005  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Boddy, W. (2005). Amateur, the Housewife, and the Salesroom Floor: Promoting Post-War US Television. Iluminace17(4), 27-38
Download citation

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.